Hjemme-brugere af sendmail & linuxconf, se her ...

Jeg har lavet en udvidelse til linuxconf (version 1.16r10-2, den
til RedHat 6.1), som giver følgende ekstra funktion:

For hver lokal bruger (dvs. ikke i linuxconf's virtuelle email-domæner),
kan man sætte en "masquerade" email-adresse op. Emails, som bliver
sendt ud (ikke til andre lokale brugere), får deres afsender omskrevet
til masquerade-adressen.

Jeg ved at der er en generel "masquerade" funktion i linuxconf, men
jeg har ikke fået den til at virke som jeg syntes at den skulle.

Min opsætning er:
1 Relativt normal RedHat 6.1
2 normal dynamisk IP internet opkobling (Cybercity)
3 benytter sendmail til at sende, dvs. sendmail
  har cybercitys mailserver som "mail gateway"
  (linuxconf's terminologi).
4 henter email vha. fetchmail.
5 har et ganske fiktivt hostnavn.domæne,
  en konsekvens af punkt 2.
6 mit login-navn er erlingj, dvs.
  min lokale email adresse er enten
  "erlingj" eller "erlingj@xxxxxxxxxxx"
  (lorien.aman er mit FQDN).

Jeg ved at f.eks. netscape kan sættes op til
at benytte en vilkårlig mailserver som
SMTP host, men det er det ikke alle andre
email programmer som kan. Disse programmer
vil have svært ved at få sendt en
email ud med rigtig afsender adresse
(resten af verdenen kender jo ikke
domænet "lorien.aman" :-)

Derfor følte jeg at jeg havde et behov for
at kunne lave masquerading på udgående
emails, og iflg. Open Source principperne
har jeg så lavet det :-)

Nu vil jeg så gerne have andre til at
prøve det, eller i det mindste fortælle
mig hvad de synes om ideen.

På forhånd tak

Erling Jacobsen

PS: Rettelsen foreligger som en enkelt
patch, lige til at putte i en linuxconf
SRPM.

--
She's the kind of girl who climbed the ladder of success wrong by wrong.
		-- Mae West

Follow ups