procmail 3.13.1 ignorerer mig :-(

Procmail på min lokale maskine vil ikke virke. Men det virker på en anden
maskine med samme .procmailrc, med en tidligere version af procmail.

Jeg har min lokale maskine som vi kalder mylinuxbox, og vores lokale
popserver som vi kalder popserver. Hvor jeg findes som bruger på dem
begge to, med /mnt/home/hanne som homedir (nfs mounted).

mylinuxbox har procmail v3.13.1
popsever har procmail v3.10

I /mnt/home/hanne ligger min .procmailrc.

På popserver kører der sendmail, og den får min indgående mail fra vores
mailserver, og giver det videre til mig. Jeg kan hente det via pop, men
hvis der ligger en gyldig .procmailrc i mit homedir, kalder popserver
procmail indefra sendmail, og lægger mails direkte i min i .procmailrc
definerede inbox. Det virker.

På mylinuxbox kører der postfix, og procmail kører indefra postfix. Men
den virker bare ikke. Først fik jeg i /var/log/maillog

Apr 18 12:43:48 mylinuxbox procmail[17368]: Suspicious rcfile
"/mnt/home/hanne/.procmailrc"

Det betød at procmail ikke ville anvende rc-filen, og så gik mail i
/var/spool/mail i stedet for.

Men det gik væk da jeg satte permissions korrekt på filen (står på
man-siden til procmail)

Nu får jeg ingen fejlmeddelelse, jeg kan i hvert fald ikke finde
nogen.

Men mails bliver liggende i /var/spool/postfix/active, og kommer aldrig
frem til min inbox.

Hvis jeg sletter min .procmailrc kommer de pænt til /var/spool/mail, så
jeg er tilbøjelig til at give procmail skylden, selvom jeg ikke har ret
godt styr på min postfix ;)

Er der nogen, der ved om procmail er hysterisk med permissions på noget
andet, f.eks. maildir/inbox, eller lign? Eller har andre gode ideer til
hvad jeg mon har glemt.

Der kører 3 procmail processer på maskinen ligenu. Jeg har prøvet at slå
dem ihjel og starte postfix forfra og tømme køen osv, men jeg ender samme
sted igen. Er det meningen, at der skal være kørende procmail
processer?

Alle ideer velkomne.
--
Hanne Munkholm hanne@xxxxxx