"NOVICE" make command og internet modem. Rettelse.

Hej!
Jeg har for tiden to poblemer med min RedHat 6.0
installation.

1)    Der findes tilsyneladende ingen "make" command i
bash.  Jeg vil prøve at configurere kernen og støder på
problemet med commandoen "make config". Jeg er i folderen
/usr/src/linux når jeg giver commandoen.

2)    Jeg har anskaffet et 56 kbit modem i stedet for det
gamle 28 kbit.  Forbindelsen bliver afbrudt af linux før der
er koblet op til TeleDanmarks netværk.  Hvor kan jeg sætte
den tid linux tillader for ppp at koble op.  Jeg har været
inde i /etc/ppp og justeret i ifcfg filen men det har ikke
hjulpet.  Det kan være at filens navn er forkert, jeg er i
dos for tiden.

m.v.h.

Leif Prøhl-Hansen

PS!  Filens navn er
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-pp0.

Follow ups