Re: "NOVICE" make command og internet modem. Rettelse.

Leif Proehl-Hansen <lproehl@xxxxxxxxxxxxx> writes:

> 1)    Der findes tilsyneladende ingen "make" command i
> bash.  Jeg vil prøve at configurere kernen og støder på
> problemet med commandoen "make config". Jeg er i folderen
> /usr/src/linux når jeg giver commandoen.

Det lyder som om at du ikke har installeret hele kernel sourcen, men
kun de header filer som er nødvendige for en række programmer og
derfor ikke den nødvendige make fil. I Red Hat som jeg gætter på at du
bruger er kernel sourcen delt i to filer: en med headere og en med
resten af sourcen. Du kan finde begge filerne på din red hat cd eller
på dit foretrukne download sted og installere med rpm -ivh
<filnavn>.rpm

Det kan også tænkes at du ikke har installeret make programmet,
kontroller dette med 'which make'. På min maskine resulterer det i
/usr/bin/make Hvis ikke du får noget resultat så skal du have
installeret make og en række andre relaterede pakker som du kan finde
på din Red Hat cd.

--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt

'In a certain sense, all decent programming languages are equally powerfull'
Dr. Alan Turing