Re: tcpserver til qmail

Tobias Forskov Eriksen <tfe@xxxxxxxx> skrev:

> [...]

Du har ikke brug for tcpserver til det. Du skal bare angive en
linje, der kalder qmail-smtpd i inetd.conf, som beskrevet i
qmail installations-vejledningen - og så genstarte inetd.

tcpserver er en qmail-erstatning for inetd smtpd, som
angiveligt skulle være hurtigere, men som altid med qmails
dokumentation, så relaterer den sig vist ikke så meget til små
hjemmenetværk, og du vil derfor næppe mærke nogen forskel. Hvis
du virkelig vil bruge den, så kig i "Life With Qmail", hvor
opsætningen er beskrevet i detaljer. Der skulle være en
henvisning på qmail hjemmesiden.

vh.

Morten

--
"Counting in octal is just like counting in decimal - if you don't use
 your thumbs."                                            (Tom Lehrer)