Re: CPU & MRTG

In <8ge6oo$158$1@xxxxxxxxxxxx> "Tue Noergaard" <tue@xxxxxxxxxxx> writes:

>Har nu installeret cmu-snmp-linux-3.7, og fundet at det nok drejer sig om:

>host.hrDevice.hrProcessorTable.hrProcessorEntry.hrProcessorLoad.1
>host.hrDevice.hrProcessorTable.hrProcessorEntry.hrProcessorLoad.2

>Men jeg kan ikke bruge -On parameteren med cmu!

Kig på man-siden om ikke der er en tilsvarende option til cmu-snmp's
snmpwalk - det vil jeg næsten tro. Ellers skal du til at dechifrere
de MIB'er som den bruger - det er lidt besværligt, hvis man ikke er
vant til at læse sådan nogen.

[10 minutter senere] Jeg havde en Red Hat 5.1 cd i skuffen, og fik
lige fisket MIB definitionerne ud af den (fra /usr/lib/mib.txt). Så
vidt jeg kan se, skal du have fat i den OID der hedder
1.3.6.1.2.1.25.3.3.1.2 for at få hrProcessorLoad.  Så skal du blot
tilføje et ".1" eller ".2" for at få den ene eller den anden
load-værdi.

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."