Re: MPEG4

Allan Jacobsen skriver:

> Jeg vil anbefale folk der siger at DiVX er (næsten) samme kvalitet
> som DVD, at du burde anskaffe sig briller.

Nu ved jeg ikke hvad du har set af film i DiVX format, men husk lige at
de film der ligger på nettet er i en neddroslet kvalitet, så de er
lettere at destribuere.
Du kan sagtens gemme DiVX i samme høje pixelantal som DVD, men det vil
bare kræve en lidt kraftigere maskine til at afspille det.
Jeg har set begge ting, og på et TV er det sq næsten ens i kvalitet.

> OK, jeg har måske formuleret mig forkert, mpeg4 skulle oprindelig
> have været mpeg-formatet til HDTV og lignende superkvalitet,
> men man fandt ud af mpeg2 kunne udvides til at klare det med
> nogle små udvidelser til protokollen, så til professionelt brug
> blev mpeg4 droppet, nu er Microsoft og andre så ved at lave det
> om til dårlig kvalitet ved superlav bitrate, og det er da også
> imponerende hvad der kan presses ned på en CD, men jeg kan altså
> ikke holde ud at se på det.

Du er ikke den eneste, og det er også derfor at DiVX bl.a. kom frem!!
Der er kvaliteten god, men størrelsen lille!

--
-
 MVH