Re: Fejl i partionerne.

"Michael, Hannah & Christina G. Olesen" wrote:
> Måske et typisk begynderspørgsmål. Men alligevel :
>
> Hvis jeg alligevel - som det ser ud til - skal til ændre drevene både til Linux og Windows. Hvordan vil det så være mest hensigtsmæssigt at bygge harddisken op. Hvis der skal være 2 drev til Windows og 1 Linux swap drev samt 1 Linux drev. Her tænker jeg på primary partions og extended, hvordan vil det se ud ?

Tja...

Du vil altså slette alt og starte forfra?

Så ville jeg nok starte med at installere windows, derefter Linux.

Nu kender jeg ikke Corel's installationsprogram, men fx i RedHat siger
man bare på hvilken disk
og hvor stor partition man vil have, så finder den selv ud af det mht.
primary og extended.

Man kan jo også have det hele som primary partitions, fx har jeg på min
maskine:

Disk /dev/hda: 255 heads, 63 sectors, 784 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 bytes

   Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/hda1   *         1       255   2048256    b  Win95 FAT32
/dev/hda2           256       275    160650   82  Linux swap
/dev/hda3           276       784   4088542+  83  Linux

Dvs. der er slet ingen extended partitions.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk