Cisco 677 router og timeout?

Hej.

Som nogle andre paa denne liste har jeg en Cisco 677 ADSL router staaende
som en del af mit ADSL-abonnement hos WOL. Jeg har et problem som jeg
mistaenker routeren for at vaere bag, men alle gode forslag modtages :)

Problem: Ved langvarig idle f.eks. ssh-forbindelser enten til eller fra min
maskine bag routeren mistes forbindelsen med fejlen (ca): "Error on
read. Connection reset by peer" eller ogsaa haenges der blot.  Dette sker
efter 10-20 min. Jeg har timeoutvaerdien paa routeren mistaenkt, men har ved
inspektion ikke kunne finde noget galt. De relevante informationer fra
routeren: ud:

cbos#show timeout
Idle timeout is disabled
Session timeout is disabled
VC Reset timeout is set to 5 seconds for all connections

cbos#show nat timeout
NAT Timeouts :
	ICMP = 60
	UDP = 120
	TCP Idle = 86400
	TCP Negotiation = 60
	Fragmentation = 60
	Other Protocols = 300

Saavidt jeg kan regne giver ovenstaaende vaerdi for TCP idle timeout
24 timer, hvilket er skarpt stoerre end mine observerede tider. (I
oevrigt mener routeren, at den kun kan acceptere (nye) vaerdier
op til 65000. Hvilket er mindre end default? Nogen der har proevet
at saette denne vaerdi til stoerre end 65000?)

Nu er det at jeg spoerger: Hvad kan jeg nu proeve/goere for at
enten loese problemet eller faa mere info om det?

        Rasmus(rasmus@xxxxxxx)

"I have a nice perspective on what it means to be in charge of the
most important project in the history of mankind."
  --Brian Valentine, W2k Proj Mgr

Follow ups