Re: Cisco 677 router og timeout?

[frank - dette er fra SSLUG's sslug-teknik mailing liste, men relaterer
 sig til det problem med ssh-sessioner der "hænger" som vi fejlsøgte
 på for en måneds tid siden]

In <200006222004.WAA19115@xxxxxxxxxxx> Rasmus Andersen <rasmus@xxxxxxx> writes:

>Som nogle andre paa denne liste har jeg en Cisco 677 ADSL router staaende
>som en del af mit ADSL-abonnement hos WOL. Jeg har et problem som jeg
>mistaenker routeren for at vaere bag, men alle gode forslag modtages :)

>Problem: Ved langvarig idle f.eks. ssh-forbindelser enten til eller fra min
>maskine bag routeren mistes forbindelsen med fejlen (ca): "Error on
>read. Connection reset by peer" eller ogsaa haenges der blot.  Dette sker
>efter 10-20 min.

Du er ikke den eneste med det problem. Jeg oplever præcis det samme
(ssh forbindelser udefra til maskinen dør pludseligt, selv om man
sagtens kan etablere en ny forbindelse mens den gamle hænger).

Jeg har korresponderet med Frank Skovboel hos WOL om det, og han fik
sågar adgang til min maskine for at prøve det af - vi snakkede sammen
et par timer en (meget!) sen nattetime for en måneds tid siden for at
finde ud hvad der sker.

Konklusionen blev, at det tilsyneladende er et problem med
NAT-funktionen i routeren. Det er ikke timeout-værdierne, som gør det.
Frank ville kontakte nogle Cisco folk for at høre, om de kendte
til problemet og en eventuel løsning. Har dog ikke hørt noget om
hvad de fandt ud af ...

Cc til Frank - måske er der nyt ?
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."