Re: LI under opstart

On Fri, 28 Jul 2000, Svend Erik Venstrup - Nielsen wrote:

> Der er beskrevet en fejl i denne mail som jeg har fået i anden
> andledning, jeg kan ikke gennemskue det Gitte skriver please hjelp, og
> hvis der er en fejl, skal den vel rettes.

Bedste råd: Spørg på sslug-teknik.

Men det ser ud til at det er en scsi-disk. De kan normalt godt lide, at få
en option  linear  med i lilo.conf.

/Ole
--
Du må ikke spamme.
   -- Frit efter Markedsføringsloven §6a
> [...]
> timeoutP
> default=linux
>
> image=/boot/vmlinuz-2.2.12-20
>  label=linux
>  initrd=/boot/initrd-2.2.12-20.img
>  read-only
>  root=/dev/sdb1
>
> other=/dev/sda2
>  table=/dev/sda
>  label=dos
>
> Jeg kan ikke se nogle fejl,
>
> jeg har læst nogle mails
>
> søgeord LI = 0 resultat
> Søgeord LILO  mange ( Uoverskueligt )
>
> Kigget i Friheden -T-A-V intet om fejlfinding i lilo

Hmmm ... nu sad jeg jo med stort set samme prob hele aftenen igår. Jeg kunne
sagtens boote min linuxdisk fra en diskette men sgutte v.h.a. LILO på
harddisk. Det skal lige indskydes at jeg på min primære HD kører WinNt 5.0

Nå men jeg sad så og rodede rundt og prøvede at lave kopiere de første 512
bytes over på mit c-drev MANGE gange med samme resultat. Ved valg af linux
under opstart kom kun LI frem på skærmen ...
Til sidst kiggede jeg i min BIOS....og der var min harddisk detectet med
normal mode i stedet for LBA .. hvilket betød at den ikke bootede indenfor
de første 1024 (hvad end det nu hedder :-) )
Anyways .. der er mange fejl i FRIHEDEN T-A-V i de forskellige "skærmdumps"
... bl.a. en beskrivelse af hvordan man med dd kopiere de første 512 bytes
ned på en diskette. Der mangler lige et ret så betydeligt argument, nemlig
count. Har du ikke count med tager den en kopi af HELE din HD....smart ?
Not!

Håber ovenstående kan hjælpe ...

Med venlig hilsen

Gitte Wange Jensen