Re: SV: SV: Switche

Kasper Edwards wrote:
> Det er rigtigt at man undgå kollosioner og retransmitioner, hvor stor
> betydning det har afhænger af udnyttelsesgraden på netværket. En anden
> fordel ved fuld duplex er, at de to maskiner som kommunikerer med
> hinanden har eneret på forbindelsen. Derfor kan de umiddelbart efter
> modtagelse af en pakke sende et ACK (acknowledge) og kvitere for
> modtagelsen uden at skulle vente til der bliver ledigt til transmission.

Æhh grød? Min motorcykel er også kommet til at køre bedre efter at de
lavede ny motorvej i Tyskland. (Jeg kan ikke helt se hvad det ene
(TCP/IP) har med det andet at gøre (Ethernet).

Også forstår jeg heller ikke helt hvad du mener med at to maskiner har
"eneret på forbindelsen". Vil det sige at hvis jeg sætter en switch op,
så kan min server kun snakke med en maskine af gangen? (Jeg ved det
godt, gør du?).

> Sååå er nok lidt at spare. Det vil dog være meget afhængigt af den
> pågældende type trafik, hvorvidt der er en reel bedre ydelse.
> I praksis kan jeg ikke forestille mig trafik hvor en maskine uploader
> data med 100Mbit og modtager data ligeledes med 100Mbit. Et sted er
> måske forbindelsen mellem to switches hvor data vill kunne blive
> transporteret uforstyret. Men det er stadig kun 100Mbit hver vej.

Helt enig, båndbreden bliver aldrig 200 Mbit. Men der er mere båndbrede
en ved HalfDuplex, der for skelner man mellen de to ved at kalde det ene
FullDuplex (FDx/FDX/...).

--
Best Regards
Emil S Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH12-DK