Linux vil ikke se netkortet

Jeg har netop installeret Red Hat 6.2 på en kammerats gamle pentium 90. Vi
foretog installationen fra en netboot-diskette og gav så computeren besked om at
installere fra den CD-ROM, vi havde lagt i maskinen. Alt forløb fint, bortset
fra et par småting - det endte i hvert fald med, at Linux kom op at køre. Eneste
problem: systemet kan overhovedet ikke se computerens netkort. Når systemet
starter op, failer opsætningen af eth0, og hvis jeg kigger i filen hwlist, står
der intet om en net-device. Det drejer sig om et 3Com Etherlink III (3c509b)
netkort (ISA), som ifølge min research skulle være understøttet af Red Hat 6.2.
Jeg har læst lidt om moduler og rc.modules, men jeg kan ikke finde hoved og hale
i det. Er der en venlig sjæl, der kan forklare, hvad jeg skal gøre for at få
Linux til at blive opmærksom på netkortet?

På forhånd tak,

Lars Høyrup Jensen

Follow ups