Re: Linux vil ikke se netkortet

In <39A19CD4.49C44A6C@xxxxxx> Lars Hoeyrup Jensen <robinhat@xxxxxx> writes:

>Jeg har netop installeret Red Hat 6.2 [...] Eneste problem: systemet
>kan overhovedet ikke se computerens netkort [...] et 3Com Etherlink
>III (3c509b) netkort (ISA)

Jeg har set nogle gange at Red Hat's installations-program glemmer
at indsætte den nødvendige linie i /etc/conf.modules, så systemet
ikke ved hvilken driver der skal loades for at netkortet virker.

Med dit netkort burde det være nok at sørge for at der står

  alias eth0 3c509

i /etc/conf.modules. Du kan eventuelt - hvis du ved hvilken I/O adresse
kortet benytter - tilføje

  options 3c509 io=0x300

hvis det f.eks. er I/O adresse 300. Men prøv først uden "options"
linien; de fleste drivere kan godt finde kortet af sig selv.

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."