Re: "Sjovt" scsi disk/linux problem

> Jeg har tilføjet en SCSI disk til min controller.
> Der er ingen konflikter, de har hvert sit id, kæden er termineret, og jeg
> kan lave en lowlevel verify media af den nye disk (id 3).

flyt den til et andet id.
Hvilket id sidder scsi kortet på ??
Er der terminering på nogle af diskene der sidder før/på den disk
Er der nogle specielle jumpere paa disken det kan skyldes ??

> [...]
> noget i den her stil (sakset fra en seriel konsole):
>
> LILO:
> linux-2.2.13    bpa             jsh             linux
> scios
> boot:
> Linux version 2.2.13 (madsdyd@xxxxxxxxxxxxxxxx) (gcc version egcs-2.91.66 199900
> mapped APIC to ffffe000 (0025f000)
> mapped IOAPIC to ffffd000 (00260000)
> Detected 451032399 Hz processor.
> Console: colour VGA+ 80x25
> :
> etc.
>
> Hvis jeg har den nye disk i, så stopper den efter

hvad var det næste som skulle aktiveres efter alle de der ... ??

> What gives? Vi er ikke i nærheden af at aktivere scsi driveren! Det kommer
> først laaaaang tid efter. Hvordan kan det om disken er på scsi driveren
> betyde noget eller ej, så tidligt i forløbet?

løs terminering ??
dobbelt terminering ??
Sidder den på samme ledning ??

> Og, hvad kan der være galt?
>
> Jeg er virkeligt "stumped" her.

har du prøvet med en anden ledning, eller med den nye disk som id2 ??
dvs put den ind imellem nogle der virker ??
Kan det være fast/ultra/wide/... andet den disk ikke kan/kan/ ??

ion++