Re: SMTP og POP3

In <C1256951.00296EAA.00@notes_3.kms.min.dk> jgg@xxxxxx writes:

>Nogen gode forslag hvor jeg kan hente en god og nem konfigurerbar (god
>dokumentation) SMTP og POP3 server til RH6.2 helst som RPM pakker.

Standard løsningen vil være sendmail som mail server, og så installere
"imap" rpm-pakken til pop3+imap support.

Men som du selv skriver,så er sendmail ikke just kendt for at være
nem at konfigurere ...

Personligt foretrækker jeg qmail - og hvis der skal være POP på
maskinen, så qpopper. Ingen af delene fås dog default som rpm-pakker
til Red Hat; jeg har lavet mine egne.

Andre vil sikkert pege på Postfix som mail server - den er også udmærket.

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."