Re: Vinyl -> CD

henrik@xxxxxxxxxx (Henrik Størner) writes:

> Jeg har rodet lidt med et lignende projekt for nogle måneder siden.
>
> Jeg fandt - vist nok efter at det blev nævnt på en af sslug listerne -
> et program der hedder "gramofile". Jeg tror jeg fandt det via

Jeg fik anbefalet gramofile for et par måneder siden da jeg ville overspille
nogle ting fra kassettebånd.

> freshmeat.net. Det er en slags front-end til at nabbe data fra dit
> lydkort og gemme i wav format; det indeholder dog også nogle simple
> digitale støj-filtre, og et redigerings-værktøj så man kan klippe i
> lyd-filen (f.eks. til at splitte op i enkelt tracks).  Det virker

Støjfiltrene kan ikke udrette mirakler, men jeg fandt ud af at hvis jeg bare
lod være med at skrue for højt op når man overspillede, så kom der ikke mere
lyd end hvad gramofile nemt kunne fjerne (eller i hvert fald reducere til
langt under hvad der generer mig).
Jeg synes dog der mangler lidt oplysninger om hvad de forskellige filtre er
gode til. Der er SVJH 7 eller 8 forskellige, og den eneste dokumentation er
deres navne. Så det kan være du skal lege lidt med de forskellige filtre, for
at finde ud af hvad der giver det bedste resultat for dig. Du skal bare passe
på din diskplads, hver gang du kører lyden gennem et filter får du en ny kopi,
og på den måde kan man hurtigt fylde (næsten) enhver disk.

Henrik

--
Henrik Grove --- grove@xxxxxxx --- http://www.diku.dk/students/grove/
Linux overalt! - og det kan kun gå for langsomt!