Re: Tips: Hvordan man får info om de rpm pakker man har på sit system

On 11 Sep 2000, Henrik Størner wrote:

> [snip]

> Tjah - det er jo subjektivt, men jeg synes da at
>
>    rpm -qia >liste
>
> er mindre omstændeligt.

Jeg holder med Henrik. En af mine favoritter er iøvrigt:

rpm -qa --queryformat "%{SIZE}\t%{NAME}\t%{SUMMARY}\n" | sort -n | expand -15 | less

der - på en bred xterm - giver en rimeligt pænt formatteret list af
pakker, med navn og summary, sorteret efter størrelse.

Ideelt til når man skal rydde op i sit system.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
You know you're a Linux geek when...

    You feel an undefined sense of shame when the advice you give on
    Windows 9X works.

                                                     - segfault