Problemer med D-Link 530-TX netkort under RH70

Hej,

Jeg har store problemer med at få mit netkort (D-Link 530-TX) op at
køre under Red Hat 7.0. Jeg er sikker på det ikke er 530-TX+
modellen, da jeg har et præcist magen til siddende i en anden
computer, og det kører fint, med via-rhine modulet.

Her er outputtet af forskellige kommandoer:

[root@underdog /root]# insmod via-rhine
Using /lib/modules/2.2.16-22/net/via-rhine.o
/lib/modules/2.2.16-22/net/via-rhine.o: init_module: Device or
resource
busy Hint: insmod errors can be caused by incorrect module
parameters,
including invalid IO or IRQ parameters

[root@underdog /root]# cat /proc/pci
Bus  0, device  12, function  0:
  Ethernet controller: VIA Technologies Unknown device (rev 66).
    Vendor id=1106. Device id=3065.
      Medium devsel.  IRQ 10.  Master Capable.  Latency=32.  Min
Gnt=3.Max Lat=8
      I/O at 0xa000 [0xa001].
      Non-prefetchable 32 bit memory at 0xe0000000 [0xe0000000].

[root@underdog /root]# cat /etc/modules.conf
alias parport_lowlevel parport_pc
alias usb-controller usb-uhci
alias eth0 via-rhine
options via-rhine irq=10

/proc/interrupts lister ikke IRQ 10, hverken tildelt til netkortet, eller
til noget andet.

Jeg har været inde i BIOSen og slået "PnP OS" fra, og tvunget slot
1 (der hvor netkortet sidder) til at have IRQ 10.
I følge Windows 98 er grafikkortet (Matrox G400) også på IRQ 10,
men det burde ikke gøre noget (vha IRQ sharing) og virker da også
fint.

Alle løsninger, gode råd, kommentarer og referencer er meget
velkomne.

På forhånd tak og med venlig hilsen

Bo Lind (bolind@xxxxxxxx)

Follow ups