Re: Windows 2000 Profesionel kager LILO

----- Original Message -----
From: "jacracks x" <jacracks@xxxxxxxxxxx>
To: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sent: Sunday, October 29, 2000 12:19 PM
Subject: [TEKNIK] Windows 2000 Profesionel kager LILO

> Hej SSLUG'er!
> Jeg er fortrinsvis ny, på Linux området, og jeg har et spørgsmål som jeg
> håber at i kan besvare:
> Jeg har installeret Windows 2000 Profesionel (ja, jeg er en slem
dreng..;-),

Nææ... Det er nu meget fornuftigt hvis man skal bruge windows :))

> og derefter har jeg partioneret min 20,1GB harddisk, for at installere
> RedHat Linux 7.0. Selve installationen gik da også fint nok, men da jeg så
> genstartede computeren startede LILO slet ikke op. Min computer gik bare,
> som sædvanlig, ind i Windows 2000 Profesionel uden at sige et kvæk om
Linux
> eller LILO!
> Hvad skal jeg gøre??

Du har i installationen af Linux valgt at installere LILO på den andne
partition/harddisk du har installeret den på, istedte for i MBR på harddisk
1
Du skal starte Linux(ved hjælp af din CD-rom) og så ændre /etc/lilo.conf
filen, så det står at den booter på /dev/hda (der er kommentarer til at
finde det rigtige sted...det er som rgeel noget af det første).
Derefter kører du så lilo og genstarter...så skulle det være på plads...

> Jeg havde glemt at lave en bootdiskette i installationen, og jeg har IKKE
en
> anden Linux computer, til at lave en på....

Benyt din cd-rom

Ellers kan du jo bare lave en igennem windows ved at hente rawrite og en
bootdisk på nogle af de tusinde ftp sites med linux...

- Michael