Re: linux kompatibel monitor

tidligere på dagen skrev jeg selv:
> Det er på tide at skifte min over 6 år gamle 14" monitor ud (den har
> det ikke så godt længere, specielt ikke under X, hvor den ofte gør
> billedet helt ulæseligt).
> I stedet har jeg tænkt mig at anskaffe en god 17", som kan holde de
> næste 6 år.
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ifht. linux kompabilitet.
> Er der nogen der har overblik over markedet og kan anbefale en
> bestemt monitor. Jeg har en 3-4000 at gøre godt med.

Tak for de mange og hurtige svar.
Her følger et resume:

Sony MultiScan CPD-G200:
------------------------
+)  michael@xxxxxxxxxxxxxx: "FREMRAGENDE skærm"
-)  bendtsen@xxxxxxx: "...Sony opfoerer sig [i andre sammenhænge (fx napster og dvd)] ikke specielt paent over for forbrugerne. De vil ikke tillade at du goer hvad du vil med det udstyr du selv har koebt for dine egne penge."
+)  michael@xxxxxxxxxxxxxx: Sony er og bliver den fabrikant som laver nogle af markedets bedste monitorer."

Philips, en Brilliance 109MP:
-----------------------------
+) anders@xxxxxxxx: "den er sublim...og understøttet af Linux."