Re: Flytte linux mellem harddiske.......

On Thu, Nov 09, 2000 at 07:58:47 -0000, Olga og Ævar wrote:
> Jeg skal flytte alle mine linux filer mellem hardiske og formattere den
> gamle til FAT32 (skal sælges).
> Jeg kan godt flytte data fra den ene til den anden men jeg kan ikke finde ud
> af hvordan man kan formattere en Linux disk.
> Jeg har prøvet partition magic, der kan jeg se Linux disken men får altid en
> fejl - "Error #600" - "Error trying to create batch file".
> Hele disken er installeret med linux og kan derfor ikke ses fra DOS, hvad
> gør jeg?

Bruger linux fdisk (eller andet fdisk-program under linux) og sletter
alle partitioner på disken, så vil en windows/dos installation blot
selv skulle partitionere og formatere disken (du behøver ikke at
formatere til fat32).

Se i øvrigt Harddisk-upgrade mini-howto for kopiering/flytning af linux filer.

--
Frank Damgaard