Re: Adgang-tilføjelse

Gert Holtoft wrote:
> Nedenstående fejlmelding, fra Midnight Commander, fortår jeg ikke
> rigtigt:
> "file xxxx exists but can not be stat-ed : No such file or directory"

Jeg tror at MC forsøger at stat'e filer efter den har skrevet
eller slettet dem. For at checke at de virkeligt skrevet eller
slettet.

Jeg har fået ovenstående fejl da mit homedirectory var samba
mountet fra en server, hvor der var NFS mountet fra en anden server.
(Det gik 5-7 gange hurtigere med samba direkte til mit homedirectory.)

Resultatet skyldes i min situation sikkert at filen ikke endnu
er gemt på harddisken, men ligger i en NFS cache og venter på
at blive skrevet, men spørger du NFS serveren om filen findes
så skal den findes når NFS serveren modtager den sidste byte af
filen, også selvom den endnu ikke er skrevet til harddisken.

Så mon ikke dit problem skyldes at det tager en vis mængde tid
at flushe reiserFS cachen til den fysiske harddisk, og at MC
udfører en stat på filen før dette er sket. Venter du lidt og
rereader filen så vil den sikkert findes og virke helt normal.

--
    No matter how fast light travels it finds *
    the darkness has always got there first,  *  Carsten Svaneborg
	     and is waiting for it.           *   zqex at risoe.dk
	-- (Terry Pratchett, Reaper Man)      *