lpr-problemer

Hej SSLUG'ere

Jeg har ansvaret for et kollegienetværk, hvor vi har en fælles printer alle kan skrive ud på hvis de har sat nogle penge ind på deres "printerkonto". Da printeren er en Postscript-printer (Lp5m), har vi lavet et filter, der sætter ghostscript til at tælle antallet af sider og trække dem fra brugerens printerkonto, inden jobbet sendes afsted til printeren. Dette virker fint....næsten. Problemet er blot at man ved at sende voldsomt krævende udskriftsjob til printeren kan få printersystemet til at gå i baglås. Filteret i sig selv virker fint og trækker fra printerkontoen som den skal, og melder at alt er OK Problemet er bare at hvis filteret bruger for lang tid på optællingen (over 1-2 minutter), bliver printerjobbet ikke eksekveret. Man bliver derefter nød til at slette printerjobbet (manuelt eller "lpc clean lp5m") før man igen kan printe ud. Hvis jeg fjerner den ene linie i vores script som beder ghostscript om at tælle antallet af sider er der ingen problemer - pånær financieringen af printeren :-) . Grænsen imellem hvad lpr-synes om ikke synes om ligger som sagt omkring 1-2 minuter, men hvis man kunne hæve denne grænse til f.eks. 6 minutter ville jeg være en lykkelig mand.

Venlig Hilsen Esben

Follow ups