Re: Store problemer med RH 7.0

On Sat, 16 Dec 2000, Stanley Gade wrote:

> Hej allesammen,
>
> jeg har lige foretaget en "vellykket" RH 7.0 installation med KDE, men har
> oplevet følgende problemer:
>
> 1. Lige efter installationen loggede jeg på som root og det første jeg
> intuitivt gjorde, var at forsøge at ændre baggrundsfarverne. Lige da jeg
> klikkede "Skift skærmindstillinger" (red.) "frøs" skærmen fast og jeg kunne
> intet andet gøre end at boote manuelt.
>
> 2. Efter genopstart loggede jeg på som bruger x, hvor jeg efter et par
> minutter, mens jeg kreerede en genvej til et program ville prøve at
> [...]

Jeg har oplevet noget lignende engang hvor min shell var blevet /bin/false
kan du logge ind uden X? f.eks. på en af de virtuelle konsoller
(ctrl-alt-f1)? Hvis dette også går galt skal du nok igang med bootdisk
eller init=/bin/sh og så checke om det er det (og hvis der er lave din
foretrukne shell om til noget andet)

Det er bare et vildt skud..

Sune