Re: harddiskopgradering

>>>>> "Jørgen" == Jørgen Giversen <jorgen@xxxxxxxxxxxx> writes:

 Jørgen> Hej SSLUG'er Jeg har en velfungerende RH 7.0 server
 Jørgen> installation kørende. Mit problem er nu,at jeg er ved at løbe
 Jørgen> tør for plads, og vil derfor skifte min 4 GB scsi disk ud med
 Jørgen> en 18 GB ditto. Hvordan gør jeg det nemmest muligt ?

 Jørgen> En om installation er udelukket, jeg har ikke tiden til
 Jørgen> det. Jeg vil heller ikke have begge diske i samtidig da den
 Jørgen> gamle 4 GB skal bruges til noget andet.

 Jørgen> Jeg har tænkt lidt på om man evt kan bruge "drive image" til
 Jørgen> operationen.  Hvordan kan jeg så bagefter få oprettet en
 Jørgen> "data" partion af den overskydende plads (de sidste 14 GB !)
 Jørgen> ?

Der er skrevet en lille howto til det:

http://sunsite.dk/ldp/HOWTO/mini/Hard-Disk-Upgrade/index.html

Jeg har selv brugt den, og følger man den rimelig slavisk så er det
ikke så svært... Det eneste problem jeg har lige pt. er at lilo ikke
vil boote på den disk, på trods af at lilo er installeret på
disken... Men da maskinen aldrig med vilje bliver rebootet, så har jeg
blot en floppy liggende til boot :-/

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson