Re: Begr�et baggrundsprocesser

Jesper Hess Nielsen writes:

> Skal man ikke i princippet altid antage at folk vil prøve at snyde sig
> udenom? :-)

Det ved jeg da ikke - jeg kender ikke dine venner.

> Hmmm det er jo rigtigt. Gad vide hvordan de gør det hos freeshell.org......

Du skal regne med at de har specielbygget deres operativsystem til
formålet. Det er muligt, men kræver større indgreb.

> Hvis du finder på noget smart så giv gerne lyd fra dig...

Jo, klart. Jeg regner med at tjekke hvor mange processer (med eller uden
shell interpreters, fx bash, sh) brugerne kører, sådan på regelmæssig
basis. Ellers er der altid et godt ordsprog som siger, at man aldrig skal
give en bruger magt uden at stole på vedkommende. Bare idet du giver dem en
konto, har de mulighed for at "exploite" din maskine. :)

> /Jesper

Simon