Re: SAMBA fileshares

Michael Rasmussen <mir@xxxxxxxxx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:962r7r$drr$1@xxxxxxxxxxxx...
> <snip>
> er

> brugere.
>
> Er det ikke det modsatte, du mener. Altså, samba forventer som
> udgangspunkt ikke krypterede password, mens win98 som udgangspunkt
> sender krypterede passwords.

Min Samba kører som default med krypterede passwords. Min win98 kører
også med krypterede passwords (har checket med regedit)

Smider jeg følgende i min smb.conf

[private]
    comment = Private stuff
    path = /mnt/private
    valid uders = peter
    guest ok = no

Og opretter peter med smbpasswd beder Windows godt nok om
adgangskode, men jeg kan ikke få adgang.
I /var/log/smb står der:
----
[dato] smbd/reply.c:reply_sesssetup_and_X(925)
    Rejecting user 'nobody': authentication failed
----
for hver gang jeg prøver at få adgang til private.

Hvordan sætter jeg op, så der kræves passwords af nobody for
nogle shares og ikke for andre?

--
        Peter Seidler