Re: SAMBA fileshares

>>>>> "Peter" == Peter Seidler <p.seidler@xxxxxxxxxxxxxxxxx> writes:

 Peter> Min Samba kører som default med krypterede passwords. Min
 Peter> win98 kører også med krypterede passwords (har checket med
 Peter> regedit)

 Peter> Smider jeg følgende i min smb.conf

 Peter> [private] comment = Private stuff path = /mnt/private valid
 Peter> uders = peter guest ok = no

 Peter> Og opretter peter med smbpasswd beder Windows godt nok om
 Peter> adgangskode, men jeg kan ikke få adgang.  I /var/log/smb står
 Peter> der: ---- [dato] smbd/reply.c:reply_sesssetup_and_X(925)
 Peter> Rejecting user 'nobody': authentication failed ---- for hver
 Peter> gang jeg prøver at få adgang til private.

 Peter> Hvordan sætter jeg op, så der kræves passwords af nobody for
 Peter> nogle shares og ikke for andre?

Hvilken bruger er du logget ind i windows som? For at ovenstående skal
virke skal du logge på windows som bruger 'peter'. Du kan IIRC ikke få
nobody til at kræve password, men istedet sætte password på de brugere
som må logge på et given dir. Alle de brugere som du vil have til at
kunne bruge et password beskyttet dir, skal også være oprettet som
samba brugere på serveren, samt de skal også være logget ind i windows
med deres brugernavn.

Jeg har en server kørende som authenticere brugere vha. krypterede
passwords og det køre faktisk rimelig godt.

Muligvis skal brugeren også være oprettet i selve password databasen
(dvs. have et "rigtigt" brugernavn på serveren)

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson