LAN

Jeg kan pinge mig selv men intet andet.

/etc/sysconfig/network
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
/etc/conf.modules

indeholder:

NETWORKING=yes
FORWARD_IPV4=no
HOSTNAME=knud <
GATEWAY=172.26.1.1 <
GATEWAYDEV=eth0

DEVICE=eth0 <
BOOTPROTO=static
IPADDR=172.26.100.178 <
NETMASK=255.255.0.0 <
NETWORK=172.26.0.0
BROADCAST=172.26.255.255
ONBOOT=yes

pre-install pcmcia_core /etc/rc.d/init.d/pcmcia start
alias parport_lowlevel parport_pc
pre-install plip modprobe parport_pc ; echo 7 > /proc/parport/0/irq
alias usb-interface usb-uhci
alias eth0 ne2k-pci

Prøvede at sætte den maskine jeg ville pinge ind i etc/hosts (selv om det
ikke plejer at være nødvendigt) uden at det ændrede noget.

Dem med < er i hvert fald rigtige. Jeg kører Mandrake 7.2 og netkortet er
Realtek som ærgeligt nok fungerer udmærket under windows! Det har også
tidligere fungeret under Linux og den nuværende situtation er opstået pga
skift af motherboard.

Ideer modtages med taknemlighed!

Mange hilsner
Knud Josefsen