Re: 2 begynder netværksspørgsmål

"Atte André Jensen" wrote:

> Som sagt: jeg er helt grøn hvad angår netværk hvorfor jeg håber nogen kan
> hjælpe med:
>
> 1) Jeg har klasket et ethernetkort i min box og vil nu gerne overføre nogle
> file til en ven's windows-dims men hvordan ved jeg om mit kort er fundet
> af Mandrake 7.2?

mange måder (ka ik tælle). skriv ifconfig som root. netcfg er en anden
løsning.
ping er også en mulighed. man kan fx prøve at pinge sig selv "ping 127.0.0.1"
(lokalhost)

> 2) Og i fald mit kort er installeret korrekt hvorledes vil
> hans maskine dukke op i min filstruktur? /mnt/noget?

nej. det vil det ikke. Men du kan prøve at smb mounte hans drev.
Et andet alternetiv er at hente Linnighborhood på www.freshmeat.net.
Prøv først med man smbmount, (som root). Læs evt også friheden til
at vælge.

Mvh Anders Gnistrup