Re: Hvor god en C- og C++-oversætter er gcc?

On Mon, Apr 16, 2001 at 12:15:04PM +0200, Troels Arvin wrote:

> Er det overhovedet smart at benytte -O6?
> - På PHP udvikler mailing listen så jeg på et tidspunkt et indlæg, hvor
> det hævdedes, at den megen inlining af funktioner kan resultere i kode,
> der er så omfangsrig, at systemets forskellige CPU-nære caches så
> hurtigt overfyldes, at den generelle performance falder drastisk.
Hmm... Nu har jeg lige taget et kig på dokumentationen, og der ser det
umiddelbart ud som om at det højeste optimerings niveau er -O3, og alt derover
giver samme resultat som -O3.

Men umiddelbart tror jeg at inlineing er en fordel hvis man bruger meget
STL-kode. Grunden er at STL implementationen består af urimeligt mange små funktionskald, som umiddelbart ville kunne nyde godt af at blive inlinet. Du ødelægger trods alt også cachelokaliteten når du laver et funktionskald, så umiddelbart tror jeg at det vil være en gevinst.

Men for at være 100% sikker skal man nok ud i at køre nogle benchmarks...