eth0 module og ifconfig ved boot i debian ???

Hej rødder-
jeg bruger debian 2.2 potato på en gammel pentium og vil sætte mit eget
lille hjemmenet op. Da kernen ikke loader eth0 ved boot, skal jeg lave
følgende som root efter login:

# modprobe hp100
# ifconfig eth0 192.168.0.10 netmask 255.255.255.0 up

hvorefter jeg kan pinges og kan se modulet med lsmod.

Nu vil jeg gerne have det her gjort automatisk ved boottid, så jeg har lavet
følgende:
- tilføjet "alias eth0 hp100" i /etc/modules/aliases
- kørt # update-modules
- tilføjet "eth0" i /etc/modules

Efter boot kan jeg nu se hp100 modulet ved # lsmod

Spørgsmål 1) Skal man også angive options til mit kort (HP 2585 A), og
hvordan gør man ??

Nu skal jeg også automatisere ifconfig - det rette sted må være
/etc/network/interfaces

Spørgsmål 2) Hvordan f... gør man? Hvad er syntax ?

Spørgsmål 3) Hvad findes der af hjælpeværktøjer til den slags kernel-modul
og netværk-hardware konfigurationer på et debian system???

mange hilsen, Marc

Follow ups