From: Carsten Svaneborg [mailto:carsten.svaneborg@xxxxxxxx]
Sent: 23. april 2001 19:07
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: Re: [TEKNIK] Mus forsvinder efter afsluttet installation af
RH71

Peter Rothe Lund wrote:
> Jeg har installeret RH71 på henholdsvis en Toshiba 440 med USB port
> og en stationær maskine med PS/2.

Jeg har præcist samme problem. Musen virker fint under win, og
installationen. Det mystiske er at den også virkede fint under
RH71, men så installerede jeg nogle rpm'er og fik lydkortet
(CS42?? chip) til at køre (virkede ikke til at begynde med).

Næste gang jeg rebootede mistede jeg musen, hvilket gav nogle ret
grimme problemer, da gdm gik i loop fordi den ikke kunne starte X.
Så jeg måtte skifte til en konsol, logge ind, og telinit 3 før at
gdm forsøgte at restarte.

/dev/mouse resource busy siger den. Dette er et link til
/dev/psaux som det skal være.

Siden da har jeg reinstalleret RH71 to gange, men det havde
ingen effekt på at få musen til at virke, tilgengæld detekterede
den lydkortet ok.

I desperation slog jeg kudzu fra, og flyttede alle lydkort
relaterede moduler. Nu klager gpm ikke over at den ikke
kan finde musen, men linux crasher, formodeligt hvis jeg
flytter musen.

Mon der er problemer med det IRQ som musen generere (1?)
og lydkortets IRQ.

--
* Kurosawa: http://www.designlabs.dk/husetsbio *
* Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *