Re: Re: computer skal resettes en gang i mellem

Tak til alle der har givet løsningstips, her kommer nogle flere oplysninger om problemet.

jeg kan logge ind gennem lokalnettet (192.168.1.2), men ikke gennem routeren 212.242.48.170.

Der står mig bekendt ikke noget særligt i messages når det holder op med at virke(98% sikker), men jeg holder et ultra vågent øje næste gang.

jeg kører ikke dhcp tildelte ipadresser -de er tilknyttet statisk. At resette netkortene dur heller ikke. (ja jeg har 2 netkort -1 til routeren, 1 til lokalnetværket).

Hvordan ser jeg i routerens nat tabeller og hvad skal jeg kigge efter?

Arvid

Arvid Gregersen wrote:

> Hej alle,
>
> jeg har et problem. Min linuxbox (rh 6, 2.2.18) skal resettes en gang imellem (ca. hver 3. dag )...

Kan du logge ind på linux maskinen på konsollen?

Står der noget i logfilen /var/log/messages når nettet er holdt
op med at virke?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk