Re: Et dselect spørgsmål til debian folkene

On Sat, 05 May 2001 11:22:03 Finn Dorph-Petersen wrote:
> Hej Sslug
>
> Jeg sider med det lille problem at dselect kommer med følgende fejl
>
> kdebase-libs depends on libssl096
> libssl096 does not appear to be available

Det var mærkeligt fordi jeg kører Debian (Sid/unstable)
og har installeret libssl0.9.6 version 0.9.6a-2 .

Du kører nok med Potato/stable.
Den er håbløst bagud.

Du kan dog prøve at opdatere din pakke database.

Det kan du gøre ved at vælge Update i dselects hovedmenu.
Du kan få den samme effekt ved at skrive følgende i en shell som root:

apt-get update

> Problemet er at der ikke findes nogen libssl096. Jeg har fået KDE2 ind på
>
> maskinen og det køre. Men jeg kan ikke få lov til at tilføje nye pakker.
> Det betyder at enden skal jeg afinstallere KDE2 igen eller også må jeg
> lade
> være med at bruge dselect til installation af mine pakker.

I bash kan du prøve at skrive følgende:

apt-get install libssl0.9.6
apt-get upgrade

> Er der ikke en funktion/featur der kan bruges til at sige sku til pakke
> systemet således at jeg kan komme til at installere ny pakker med deslect
> ?

Ikke forstået: sku

Du kan override afhængigheder ved at trykke <SHIFT>-Q som respons på
afhængigheder.

> Hilsen Finn
> P.s. er der nogle der ved om der er en ftp-server hvor de har deb-pakker
> liggende der er kompileret til en nyere x86 platform end 386 ?

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
Find my key: http://www.keyserver.net: GnuPG key ID: 0x6349D8FB
fingerprint: E44F A8B9 5088 0036 C0C6  DD2C 9575 7DFE 6349 D8FB
                       ...ooO0Ooo...
   One Linux to rule them all, One Resolver to find them,
   One IP to bring them all and in the zone to bind them.