Laptop + OpenGL + RedHat/Debian

Hi rødder

Jeg overvejer at købe en laptop til brug under RedHat eller Debian. Jeg skal
bruge den til OpenGL og C++ udvikling, og forstiller mig at det skal være
noget i stil med følgende:

13-14" TFT skærm 1000x700 pixel
128 MB ram - eller mere
Pentium 3 eller anden pentiumlike med lignende ydelser
10 g harddisk
touchpad - ikke den lille orange dup, nej tak
pris under 16.00-18.000 dkr. helst

Jeg så lige at Fona har et tilbud, se www.fona.dk og klik på
Computer->Computer . Navnet er Targa Visionary N1015 henholdsvis N7310.
Vil noget i den stil være OK for at køre OpenGL, i hvertfald til
udviklingsbrug?? Er grafikkortet OK? Eller skal man absolut op i mærkevarer
(Dell, Toshiba,...) og betale 10.000,- mere??

Problemet med Fona's tilbud er nok precis at finde ud af hvilke komponeneter
der er i den, og om hardwaren er understyttet under linux.
Jeg kunne ikke finde den under
http://www.linux-laptop.net/ ,
så den er måske bare noget helt andet indeni. Kunne hellere ikke finde noget
på
http://www.fringeweb.com/laptops.html
som ellers har en imponerende liste over diverse producenter/resellers.

Har I erfaring med Fona's tilbud? Eller med en anden laptop der møder
nogenlinde ovenstående krav??

vær venligt også at svare med kopi til mac@xxxxxxxxxx - mange tak!

mange hilsen, Marc Cromme

Follow ups