debian source pakker ???

Hi folks -
Jeg har problemer med at installere doxygen på en debian potato stable
release.

doxygen findes ikke på de stabile bin-CD-erne eller source-CD'erne, så jeg
prøver at installere en ustabil version af doxygen.
Debian bin- filer .deb kan selvføgeligt ikke installeres, idet de er linket
mod forkerte versioner af libraries, så jeg prøver en source install ved
brug af

	dkpg-source -x doxygen_1.2.6-3.dsc
	debian/rules build
	debian/rules binary
	dpk -i ../doxygen_1.2.6-3.deb

Det går fint for de medfølgende source pakker på CD'en, men ikke på for den
ustabile doxygen_1.2.6-3.dsc fra
 http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/d/doxygen/
som jeg har downloaded på en windows bærbar, båret hjemme og overført med
ftp på mit hjemmenet til min debian maskine (jeg har desværre ingen internet
adgang hjemmefra endnu... suk).

Der sker følgende:

marc@spliff:~/source$ dpkg-source -x doxygen_1.2.6-3.dsc
dpkg-source: error: file doxygen_1.2.6-3.diff.gz has size 8883 instead of
expected 3092

løser problemet ved at editere i dsc filen ..

marc@spliff:~/source$ dpkg-source -x doxygen_1.2.6-3.dsc
dpkg-source: error: file doxygen_1.2.6-3.diff.gz has md5sum
68d81df295214b43d32264d06d5fd57b instead of expected
9742390efc1e687566a52ca4d97b5e3d

løser problemet ved at editere i dsc filen ..

marc@spliff:~/source$ dpkg-source -x doxygen_1.2.6-3.dsc

gunzip: stdin: not in gzip format
dpkg-source: failure: gzip gave error exit status 1

??????
HVAD NU
????

jeg har de samme problemer med andre debian source pakker fra ustabile
distributioner
Kan det overhovedet lade sig gøre at blande stabile og ustabile pakker ved
at kompilere debian-sourcepakker?

Hvordan gør man, hvis ikke man vil oversætte en ikke-debian tarball og
installere udenom dpkg - systemet???

hilsen, Marc

Follow ups