Re: debian source pakker ???

Hi Marc,

Thursday, May 10, 2001, 10:15:20 AM, you wrote:

> [...]
MC> dpkg-source: error: file doxygen_1.2.6-3.diff.gz has size 8883 instead of
MC> expected 3092
MC> løser problemet ved at editere i dsc filen ..
MC> marc@spliff:~/source$ dpkg-source -x doxygen_1.2.6-3.dsc
MC> dpkg-source: error: file doxygen_1.2.6-3.diff.gz has md5sum
MC> 68d81df295214b43d32264d06d5fd57b instead of expected
MC> 9742390efc1e687566a52ca4d97b5e3d
MC> løser problemet ved at editere i dsc filen ..
MC> marc@spliff:~/source$ dpkg-source -x doxygen_1.2.6-3.dsc
MC> gunzip: stdin: not in gzip format
MC> dpkg-source: failure: gzip gave error exit status 1

Umiddelbart vil jeg mene at der er tale om overførselsfejl, det er
derfor den brokker sig både over størrelse og MD5sum.. er du sikker på
at du overfører med binary mode og ikke ascii mode når du sender over
FTP? .. det er en mulig fejlkilde..

MC> jeg har de samme problemer med andre debian source pakker fra ustabile
MC> distributioner
MC> Kan det overhovedet lade sig gøre at blande stabile og ustabile pakker ved
MC> at kompilere debian-sourcepakker?

Det skulle det da meget gerne, jeg har selv gjort det :).. men
desværre har pakker fra unstable distroen det med at kræve bl.a. nyere
versioner af libc og andre sjove ting hvilket resulterer i at
halvdelen af dine allerede installerede stable pakker holder op med at
virke hvis du opgraderer lib filerne .. konklusion: kør ikke Debian..
jeg synes selv at Debian er den distro som holdningsmæssigt er den
bedste i dens ikke-kommercielle natur, men når det kommer til et
system som rent faktisk virker, så har Debian LANGT igen!
Jeg selv er lige begyndt at bruge Trustix og indtil videre må jeg sige
at jeg er simpelthen forelsket.. det er SÅDAN linux skal være! Trustix
er en ren server distro som er secure i alle ender og kanter.. en
fornøjelse at arbejde med :)

MC> Hvordan gør man, hvis ikke man vil oversætte en ikke-debian tarball og
MC> installere udenom dpkg - systemet???

Undlader at benytte unstable pakker, eller compiler en tarball og
laver en pakke ud af det..

--
Anders