Re: Tekram DC395UW controller - god/dårlig?

Kasper Edwards wrote:
> Desværre er det ikke den med symbios chipset, det er dens større U2W
> bror der har symbios. Jeg vil fluks overveje den større model. Jeg
> mener, den kun er ca. 150,- dyrere.

Hvis du kan reservere lidt mere vil jeg anbefale dig at kigge på DC390U3
eller U3W til $169/199 incl. kabler mv.. U3 er en ren ultra3 160MB/s
uden scsi narrow (10MB/s, til cdrom..), U3W er med det hele.
Du kan dårligt købe nye diske der ikke er U3 160MB/s.
Begge er med NCR/Symbios chipset. Har søgt gennem mine arkiver og fundet
gode referencer på Tekram/Linux.
Mener at huske at Tekram sælger dem direkte ab fabrik. De har flere
gange haft tilbud på deres site, check selv (http://www.tekram.com -
IMMSMR).

Køber selv en DC390U3 og bruger en gammel NCR 53C810 biosløs scsi narrow
til cdrom/tape/brænder.. om kort tid.
SVJV er NCR/Symbios driveren generisk og der skal derfor kun loades een
driver for begge scsikort. Og som Frank altid siger er der rigtig god
support i /proc filsystemet mht. tuning af parametre.
--
Regards,
          Mr Dev - Mogens Valentin