Re: udgående bundling af 2 ethernetkort ??

>  Endvidere, hvis du vil fastholde 1 receive link og flere transmit links har
> du en interesse i at MAC addressen ikke 'hopper' rundt. Kan din switch
> konfigureres med statiske MAC<->port configurationer? Hvis den kan, saa vil
> det maaske kunne override learningen. Jeg kan saa ikke lige gennemskue om
> switchen vil acceptere pakker fra een port der har en MAC afsender som
> hoerer til paa end anden port (igen et sikkerheds synspunkt mod spoofing),
> men det kan saa eksperimentere sig til.

Det kan den ikke, der kan slet ikke konfigureres noget som helst.
Det er en dum switch, hvis den var dummere vil det være en hub.

>  Jeg kan ikke se at det skulle hjaelpe at koble hver NIC til sin egen switch
> hvis du stadig oensker at faa samlet din servers indgaaende trafik paa een
> separat link, idet learning problematikken maa vaere identisk med tilfaeldet
> hvor der kun er een switch (dvs, manuel override noedvendig).

hmm, det er selvf. rigtigt nok.

>  Undskyld hvis du har beskrevet dette tidligere (jeg har ikke gemt tidligere
> mails) men hvorfor (ud over lettere overskuelighed) er du imod at splitte
> nettet op i flere segmenter, hver med sin egen switch og link til serveren?
> En DHCP server ville goere det nogenlunde transparent for klienterne.

Fordi det er et kollegie, beboerne skal kunne se hinandens computere
i "andre computere" :/
Som det er nu har vi 2 adskildte blokke, en værelses fløj, og en
lejligheds fløj. Der er ca. lige mange, med lidt flerer i værelserne.
Der er en stak switche i bunden af hver blok, og et lysleder kabel
imellem, der vist ikke engang er mere end 100Mbit.

Serverne står i bunden af lejlighedsfløjen, med de nyeste, og
dummeste switche, i den anden har vi 3com, hvoraf en er 100Mbit
og resten er 10Mbit.
Det er ikke muligt at trække almindelige kabler fra den ene blok
til den anden.
Jeg har overvejet round robin dns, saa proxy'en bare har
2 iper, og folk bruger proxy.kollegiegaarden.dk som deres proxy.

m$ $utter

ion++

--

A picture always lies...