Re: RH, installation fra CD med AHA-154x controller

Frank Damgaard wrote:

> Og driveren aha1542 er loadet?

Nej, RH71 installprogrammet lader mig ikke vælge CDROM, som det ellers
er muligt i RH62.

> Husk at cdrom på SCSI hedder /dev/sdc0 mv.

Det er jeg klar over. Med toms rtbt (linux-on-a-disk) kan jeg snilt
mounte cdrom drevet, men jeg kan ikke finde ud af at starte
installationen. Køre jeg autorun fejler den og mangler nogle
biblioteker.

> Er problemet at din hardware ikke kan lave boot fra cdrom der sidder
> på aha1542 ?

Ja.

> driveren til scsi er aha1542
> men scsi cdrom kræver også andre moduler (bla. cdrom og sr_mod og isofs)

Når man køre installationen, er mormal procedure at vælge hvor ens RPMS
kan findes (CD / HDD). Bruger jeg rh62 kan jeg vælge disse muligheder.
Bruger jeg rh71 kan jeg kun vælge HDD. Det lader til at den probing som
install programmet laver ikke finder min aha-1542 controller.

Jeg lavet en boot disk fra /images/boot.img, denne giver heller ikke
mulighed for gamle aha-1542. Der er mange nyere Aic78xx etc.etc. dog
ikke lige det jeg har brug for, hehe. Det lader til at jeg mangler en
driver til aha-1542 som kan loades under installationen. Der findes
nogle driver images på rh71 cd'en, dem har jeg prøvet - også uden
success. Rh's hjemmeside giver ingen løsninger, det lader til aha-1542
kun er understøttet i rh6.x.

Det ender sgu nok med en rh62 installation og efterfølgende opgradering,
ynk ynk ynk.

Kasper