Re: opdatering af glibc

In article <3B8F2AEF.3080501@xxxxxxxxxx>, "Kristian Rune Larsen"
<praerieove@xxxxxxxxxx> wrote:

> hej, jeg ville bare høre om det er muligt at opdatere glibc uden at
> skulle installere alt for mange rpm pakker. Jeg skal opdatere fra
> glibc-2.2.2 til glibc-2.2.4, men jeg har problemer med rpm pakkernes
> afhængigheder glib-devel-2.2.2 bruger glibc-2.2.2 og gcc xxxxx bruger
> glibc-devel-2.2.2. Mit problem er at jeg ikke vil downloade en masse
> pakker, det eneste jeg vil have er glibc-2.2.4. jeg bruger mandrake 8.0,
> og har prøvet med deres pakke-manager, og med følgende kommandoer
>
> rpm -Uvh glibc.....
> rpm -ivh  --replacepkgs glibc....
> [...]
Du skal installere både glibc og glibc-devel, da de hænger uløsesligt
sammen - har du jo også selv oplevet ;o) For at du kan gøre det, er det
følgende muligheder:

1) rpm -Uvh --nodeps glibc-2.2.4*   /* nodeps betyder, at den ikke brokker
sig over afhængigheder
rpm -Uvh --nodeps glibc-devel*

2) rpm -Uvh glibc-2.2.4* glibc-devel* /* hvis de bliver installeret
samtidigt, kan den godt finde ud af, at der ikke bliver et
afhængighedsproblem

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen