Re: RPM update men kun dem jeg har allerede

Peter Toft wrote:

> Antag at jeg har en bunke RPM-pakker liggende lokalt
> Jeg vil nu opgradere dem alle - MEN IKKE dem som pt.
> ikke er installeret. Kun dem som er installeret og nu
> findes i nyere versioner.
>
> Jeg ville skrive
> rpm -Uvh *rpm
> hvis alle skulle opgraderes
>
> jeg kan naturligvis køre det manuelt pakke for pakke
> med
>
> rpm -q pakke
> hvis inde så => rpm -Uvh pakke*rpm
>
> Meeen der *må* være noget mere elegant

Til Mandrake findes MandrakeUpdateRobot som gør netop det du snakker om.
Den henter altid de nyeste pakker fra et mandrake mirror og så sørger
den for at opdatere dem og evt. hente deps pakker osv.

Desværre er udviklingen af programmet ophørt, men dette betyder ikke at
det ikke virker mere :o) forresten er vi et par stykker der er gået i
gang med at videreudvikle programmet.

MVH
Kim Schulz

--
           http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
   Nørdesnak, attitude  og alverdens usexede nyheder for nørder