Ftp login

Hejsa

Jeg har et "lille" problem med ftp login.

Det er sådan at brugere skal kunne logge ind med ftp, men kun
have adgang til deres eget homedir.
Dette virker som regl også fint men med mellemrum så kikser det
og så bliver bruger lukket ind på /
Dette gør sig især gældende hvis login foretages fra en win95 maskine
via en browser. Men også fra andre systemer og ftp programmer.

Jeg har ikke skyggen af ide om hvor det går galt, når det nu kun er
en gang i mellem, og umiddelbart at se helt efter tilfældigheds
princippet.

Er der nogen måde der kan sikre at brugere havner i deres homedir
og i øvrigt ikke kommer andre steder

Jeg bør nok lige for god ordens skyld nævne at jeg bruger den wu-ftp
som fuglte med min RedHat 7.1
Og at hver bruger naturligvis har eget passwd og brugernavn (oprettet
som bruger på systemet)

M.v.h.

Kim Hermansen

Follow ups