PAM

Hej !

Jeg har en proftpd kørende som bruger ikke bruger /etc/passwd og /etc/group

sådan her :
AuthUserFile    /etc/ftp-virtualhosts/passwd.ftp
AuthGroupFile   /etc/ftp-virtualhosts/group.ftp

Nu er det bare at PAM melder fejl ....

MEN man kan jo selv specificere hvilken PAM-source (hvad hedder det)
proftp skal bruge. pt. bruger den /etc/pam.d/ftp

Den ser således ud. :
#%PAM-1.0
auth required pam_listfile.so item=user sense=deny file=/etc/ftpusers onerr=succeed
auth       required     pam_unix_passwd.so shadow nullok

# This is disabled because anonymous logins will fail otherwise,
# unless you give the 'ftp' user a valid shell, or /bin/false and add
# /bin/false to /etc/shells.
#auth       required    pam_shells.so
account    required     pam_unix.so
session    required     pam_unix.so

Hvordan får jeg PAM til at bruge en anden passwd-fil ??

mvh
Søren

Follow ups