Flere IP-adresser på ét netkort under e-smith

OK - indrømmet. Jeg ER begynder. Anyways - here goes:

Jeg har installeret e-smith (March Networks SME Server V5.0 / Red Hat 7.0)
på en Linux-box med ét netkort. Den er koblet op på Internet gennem en TDC
Pro@ccess ADSL med en Speestreem router.

Problemet er, at routeren er konfigureret til "hysterisk sikkerhed" som
default. Det betyder at alle porte er lukkede på nær 21, 25, 53 og 80. Men
disse porte bliver aflyttet fra hver sit interne IP-nummer. Altså port 25
(mail) på IP-nr 192.168.1.2, port 80 (web) på 192.168.1.3 og port 21 og 53
(ftp/dns) på 192.168.1.4.

Linux-boksen selv skulle også gerne være filserver (Samba), så den har jeg
tildelt IP-nr. 192.168.1.8.

Nu er det så, at jeg ikke kan få e-smith til at forstå, at den skal have 4
IP-numre tilknyttet det samme netkort, og at hver tjeneste skal bruge hver
sit IP-nummer. Hvis jeg vil have den til at køre web, så må jeg configurere
den til 192.168.1.3 manuelt. Og så kan den vel at mærke ikke køre mail
og/eller FTP samtidig, you see?

Jeg har tilføjet flg. i /etc/rc.d/rc.local:

/sbin/ifconfig eth0:0 192.168.1.2
/sbin/ifconfig eth0:1 192.168.1.3
/sbin/ifconfig eth0:2 192.168.1.4
/sbin/route add -host 192.168.1.2 dev eth0
/sbin/route add -host 192.168.1.3 dev eth0
/sbin/route add -host 192.168.1.4 dev eth0

Alle adresserne svarer på ping, så det er ikke problemet. Det er simpelthen
at få e-smith til at forstå det....

Håber at nogen kan hjælpe. Der er jo ikke meget ved at hoste sit eget
domæne, hvis man ikke kan bruge det hele på en gang....

/Bernt