Re: Filsystemer

On Wed, Nov 28, 2001 at 02:07:51PM +0100, Klaus S. Madsen wrote:
> Hvorfor? En databases fornaemste opgave er at sikre at man ikke mister
> data ved systemnedbrud. Derfor har en database selv en transactions log,

Øv, her gik jeg og trode at det en database have til hovedformål at
tilbyde struktureret og fleksibel adgang til data og så finder jeg ud af
at det bare er et ekstra sikkerhedslag mellem filsystemet og mine data.
Øv øv øv, sikke en masse penge jeg har spildt på Oracle licenser.. :)

> som virker lidt ligesom en journal... Det er naturligvis bedre at have
> dobbelt sikkerhed, men jeg vil under ingen omstaendigheder kalde det for
> et must...

En db KAN have en transaktionslog men behøver ikke.

--
Best Regards
Emil S. Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH14-DK

"Iøvrigt er det meget rart at slippe for den slags brugere." -
Mads Bondo Dydensborg om desktopbrugere.