Re: Karakterer? Was: Re: [TEKNIK] aendre mount options paa en disc...

Martin Egholm Nielsen <martin@xxxxxxxxxxxxxxxxx> skrev:

> Den diskussion har vi haft en gang før, og her er resultatet:
>
> [karakter kan betyde tegn]

Der stod nu ikke meget om teater i det indlæg ;-).

> Politikens Nudansk Ordbog med etymologi (2000) oplyser således at
> ordet "karakter" bl.a. kan have betydningen 'skrifttegn'.

Det vidunderlige ved nudanske ordbøger (og sprognævnet) er, at de
beskæftiger sig med sproget som det bruges, hvorfor man som
konservativ sprogbruger altid vil komme i modvind - om ikke andet så
ved næste revision. Således har min udgave af ovennævnte værk (fra
1996) ikke betydningen "skrifttegn".

Anders, som vist stadig ikke kan x-futte.