Re: Karakterer? Was: Re: [TEKNIK] aendre mount options paa en disc...

On Fri, 7 Dec 2001 23:44:56 +0100
[snip]

> Det danske ord "tegn" er ellers ældre.

er et tal et tegn? et tegn på hva :o)

Jeg kan bedre lide karakterer.

> Karakter er en fordanskning af character lavet af folk
> der hverken  kunne engelsk eller dansk.
> EDB-analfabeterne udtaler "character" som "karakter" og fluks
> tror de at det er samme ord, selvom det betyder tegn.
> Ser man udviklingen de sidste 20 år, så er det sådan at det
> har udviklet sig.

Den diskussion har vi haft før! Dengang var det bare hacker vs. cracker.
Koklusionen er at man må bøje sig for flertallet i denne sammenhæng (det
er i hvert fald sådan det virker for Dansk Sprognævn - sådan ser jeg dem
i hvert fald)

MVH
Kim Schulz

--
           http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
   Nørdesnak, attitude  og alverdens usexede nyheder for nørder